کامپیوتر خیلی دوس داشتنیه

این وبلاگ اطلاعات کامپیوتری ما رو افزایش میده 😊
جمعه, ۹ اسفند ۱۳۹۸، ۰۹:۴۸ ب.ظ

کامپیوتر

  کامپیوتر دستگاه الکترونیکی ای است که می‌تواند  با برنامه ریزی دستورهای ریاضی و منطقی را به طور خودکار انجام دهد. رایانه‌ها می‌توانند از مجموعه عظیمی از کد ها به نام نرم افزار پیروی کنند، این کار باعث می شود وظایف و کار های بزرگ را بتوانند انجام دهند ؛ و بر اساس برنامه‌ای که به آن‌ها داده می‌شود عمل می‌کنند.

یک کامپیوتر امروزی از واحد پردازنده مرکزی، حافظه و دستگاه های جانبی تشکیل شده است.  واحد پردازنده مرکزی وظیفه انجام عملیات محاسباتی و منطقی را به عهده دارد. حافظه نیز اطلاعات ما را نگهداری میکند مثل حافظه اصلی،  حافظه جانبی، ROM،RAM، cashe و... . دستگاه های جانبی شامل دستگاه های ورودی مثل صفحه کلید و...  ،  دستگاه خروجی  مانند اسکنر، هدفون و... ، ورودی / خروجی مثل صفحه لمسی که می تواند برای نمایش و ارسال اطلاعات در کامپیوتر مورد استفاده قرار گیرند.

کامپیوتر ها از لحاظ کارکرد به مکانیکی، الکترومکانیکی، الکترونیکی تقسیم می شوند ،  از لحاظ محاسبات به‌صورت قیاسی  و رقمی، و از لحاظ اندازه به ریزرایانه ها، رایانه‌های کوچک، رایانه‌های بزرگ و ابررایانه ها تقسیم می‌شوند و رایانه های شخصی رایجترین آن هاست.

نظرات  (۱)

به جمع کاربران بلاگ بیان خوش آمدید.
این یک نظر آزمایشی است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی