کامپیوتر خیلی دوس داشتنیه

این وبلاگ اطلاعات کامپیوتری ما رو افزایش میده 😊
سه شنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۰۴:۱۰ ب.ظ

عوض کردن و نصب ویندوز جدید

گاهی وقت ها شما به دلیل اینکه سرعت ویندوزتان کند شده کلافه هستید ؛ که ممکن است دلایلی زیادی داشته باشد مثل نصب و حذف کردن زیادی نرم افزار یا اینکه یک مشکل حاد برای سیستم اتفاق افتاده باشد ؛ که با عوض کردن و نصب جدید ویندوز این مشکلات رفع می شوند . تعویض ویندوز کار چندان راحتی نیست و با تعویض آن باید کل نرم افزارهایی را که لازم دارید از اول نصب کنید که ممکن است وقت شما را بگیرد.

وقتی از اصطلاح عوض کردن ویندوز استفاده می کنیم به معنای نصب کردن یک ویندوز جدید، روی ویندوز قدیمی است و کار آنچنان سختی نیست . اما بخاطر اینکه تمام تنظیمات و نرم افزارها از روی ویندوز حذف شده و شما مجبور به نصب دوباره و تنظیمات مجدد هستید شاید زمان گیر باشد . اما زمانی می‌رسد که شما مجبور به عوض کردن ویندوز هستید و دلیل اصلی این خواسته کند شدن ویندوز به مرور زمان است.

ویندوز

اگر سیستم ویندوز شما کند شده باشد و با هیچ یک از راه حل های گفته شده و حذف اپلیکیشن ها هم این مشکل حل نشود ، چاره ای به جز نصب دوباره ویندوز نخواهید داشت . گاهی اوقات هم نصب دوباره ویندوز می تواند راه حلی سریع تر از سرو کله زدن با بد افزارها، یا پیدا کردن راه حل برای مشکلات خاص سیستم عاملی باشد. دلایل متعددی وجود دارد مثل : افزوده شدن برنامه های زیاد به بخش آغازگر ویندوز که فرآیند بالا آمدن را طولانی تر ساخته اند ، اپلیکیشن هایی که میانبرهای خود را به منوی ویندوز اکسپلورر اضافه می کنند، اگر به درستی برنامه نویسی نشده باشند ، می توانند مدت زمان باز شدن منوی راست کلیک روی فایلها را بسیار طولانی کنند، مجموعه ابزارهای امنیتی (Security Suite) همچون نورتون اغلب بسیار سنگین هستند و برای انجام وظایف شان، منابع سیستمی بسیار زیادی را مصرف می کنند، تولبارهای مرورگر و … . در کل دلیل اصلی اینکه کارکرد ویندوز کند می شود، نصب نرم افزارهای اضافی و بدون کارایی لازم است.

نکته: برای نصب ویندوز باید سخت افزار دستگاه شما بررسی شود. مشخصات سخت افزاری از قبیل میزان حجم حافظۀ سخت، Ram، سرعت پردازش CPU، سرعت و حافظۀ کارت گرافیک را می‌توانید از درون شناسنامۀ رایانه یا کاغذ خریدش به دست آورید. در غیر این صورت تمامی این موارد را از داخل خود ویندوز هم نوشته است.

(پس از بررسی سخت افزار رایانه باید یک نسخه ویندوزی را انتخاب کنید که با سخت افزار رایانه شما هماهنگ باشد)

پیش نیازهایی که قبل از نصب ویندوز

۱- اولین مرحله برای تعویض ویندوز این است که باید تنظیمات بوت را روی CD یا DVD تنظیم کنید. برای اینکار اول سیستم خود را ریستارت کرده و قبل از شنیدن صدای بالا آمدن ویندوز کلید DEL کیبورد را فشار دهید.
نکته: در برخی از لپ تاپ ها باید روی F2 ، در برخی از مادروبردها هم باید F12 را فشار دهید.

bios1

۲- به سربرگ Boot رفته و سپس Boot Device Priority را انتخاب و دکمه اینتر را فشار دهید.

bios 2

۳- در این مرحله گزینه  ۱st Boot Device را انتخاب کنید اینک برای بوت شدن از روی CD باید درایور CDRom را انتخاب کنید ، برای بوت شدن از روی فلش دیسک باید USB FLASH رو انتخاب کنید و یا نام فلش دیسک خودتان را انتخاب کنید.

نکته: دقت داشته باشید برای بوت شدن از طریق فلش باید فلش دیسک شما حتما قبل از امدن به بایوس وصل باشد و مادربورد شما از این خاصیت پشتیبانی کند.

bios 3

برای ذخیره تغییرات اکنون روی F10 کیبورد خودتان کلیک کنید و سپس روی Yes یا OK کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود ، تمام شد اکنون شما برای نصب ویندوز آماده هستید .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی